torsdag, november 06, 2008

Malmö förr i tiden del 6

Det var på den tiden Tua gick på Ångloket. Det låg granne med Jesusparken och alla knarkarna. Gott om peddon oxå. I parken utanför. Men det var ett bra dagis.
Tua var lat på den tiden så vi brukade inte hinna i tid. Då fick man skäll.

En dag var det regnmonsunstorm
Tuisen och jag kom till Möllevångshallen. Där var det översvämmat.
Så vi hoppade hem och var helt genomblöta.
Ända upp till halsen

Det var en av dom bästa dagarna.

Varje dag var för övrigt en kamp för att komma till dagis. Vi bodde på St: Knuts och det var en bit.
Jag gillade den lägenheten en gigantisk tvåa med enormt kök
Jag satt i köket o rökte (FY DÅLIG SOCTANTSPAPPA) o Tua kolla video

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kommer ihåg det!
Jag minns hur vi vadade över en väg och att vatttnet nådde mej till höfterna!