måndag, november 03, 2008

En måndag i november

Snön gör mig ledsen.
Kände det i morse.
Ville inte gå upp.
Det är för tidigt med vinter.
Sommaren bara försvann, man ska inte köpa hus i juni, man satt bara o väntade in flytten
Sen var sommaren slut.

Det är ett fint hus, till helgen börjar vi fixa med det.
Ska måla o sån skit.
Sätta upp en lampa på övervåningen, man ser ju inte ett skit

Nu ska jag snart åka till Bollnäs, i detta nu har jag en kort paus för intag av kaffe
Men det är för kallt

Jag misstänker att detta är alliansens fel
Dom har tagit värmen, detta med hjälp av en uppfinning de beslagtagit, och lagt den på Djursholm och i Täby.
Det finns inga gränser för alliansens elakheter.
Dom är riktiga retstickor, ni är fattiga o dumma norrlänningar säger Alliansen till oss i Hälsingland
vi tar er sol.

O Mörker är som sagt stulet ljus.

Ibland när man haft himla kul och gjort skoj saker som nu tex med stokkolm o så är det en ledsenhet i magen efteråt. man vill ha det så alltid. O så är man istället här på ett rum med kyla i.
Det suger.

Ikväll ska jag äta praliner. Köpte skitdyra i stokkolm. Då blir man glad

Inte ger man upp inte

Bojan Krizaj, vad gör han idag?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jonte, du kommer att bli den nya Martin Timell. Och det kommer att bli fint.