torsdag, oktober 11, 2007

Smoke på lappländska





























Ett foto varje hel timme på resan till o från Östersund. En resa som var så vacker. Fast ganska ful exakt på heltimmen. En bra dag. Men fan va trött man e.
Höjdpunkter var macken i Åsarna där jag blev typ hatad av tantan, samt http://www.berg.se/ som har en grym näradio då de talar om program de SKA sända samt efterlyste en gul plastbåt försvunnen bara o ringa om man sett den. Lovely
Fick god förtäring hos praktikanten och han shustru.
Men FAN va trött jag e
Doris Lessing känns väldigt udda. Broder Butter belv paff för han trodde hon redan fått det, lite samma känsla har jag. Men jag minns boken om terrorism o gränsen för vad man kan göra, den va bra. Uppenbarligen lever tanten iallafall.
Ikväll blire Langoljärerna av Stephen King, som inte fick priset i år heller. Skit å







6 kommentarer:

Anonym sa...

Langoljärerna gör mig sjösjuk. Men bra är den.

Anonym sa...

Fattar inte hur ni hinner läsa. Jag hinner ju knappt läsa Woxnadalsnytt. Men kanske därför jag inte är så bevandrad i den litterära världen heller. Längre.Tar förresten med mig posten på jobbet ibland där man kan läsa den på raster..

Anonym sa...

man kan inte riktigt rekommendera langoljärerna the movie. den va plågsamt dålig. man snabbspolade förbi en av de tre timmarna och ändå led man. Kanske bättre i bokform?

Anonym sa...

Ganska seg bok åxå

Petter Malmberg sa...

I och för sej kände jag till att hon inte fått det- det var mer som en liknelse-eller något.
Det är skönt när priset går till någon man läst tvåsiffrigt antal av så man slipper låtsas känna till personen i fråga.
(Som man skulle tvingas om den där King-vem nu det är- skulle få det.)

Petter Malmberg sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.