onsdag, oktober 31, 2007

Dialektikens lov



Som sagt så var Linn nere i det förlovade landet. Dialektproblem var bara förnamnet.
I Helsingör gick det inte alls. Inte i Köpenhamn heller.
Kristianstad sket sig de å.
När vi köpte kaffe frågade damen i kassan om Linn ville ha Strumpor i kaffet. Linn sa nej så klart och tittade konstigt på tanten.
Sockor i skåne betyder socker så det gör.

Hon blev litta bekyttad tror jag o längta hem till knåahian.
Jag längtar mest hem.

Sen tycker jag det är skoj att reinfeldt jobbar på att bli buffligare o drygare än Göran Persson, ett hårt jobb, men han kan klara det tror jag minsann. O fulla tanter som ska ta hand om eventuella katastrofer känns som ett steg i rätt riktning i den maktfullkomliga världen där penisen Reinfeldt bor

1 kommentar:

Anonym sa...

knÖahian om jag får be. Och du hade lika svårt som mej med det danska språket faktiskt.