torsdag, oktober 18, 2007

Jordbro

Jag har aldrig varit i Jordbro, men det känns som jag bor där, att jag har vänner där och att jag har haft det i hela mitt liv.
Jag talar om Rainer Hartlebs filmer om Jordbro, filmer som CD-ON har den goda smaken att sälja för 129 kr i en totalbox.
Detta är det största jag sett dokumentärt, o jag har inte ens sett den sista Alla mår bra än.
Men ikväll kanske.
Hartleb är glömd tycker jag. alla har sett Modstrilogin, o visst finns det ett syfte atts e folk knirka sig sönder o samman. O filmerna är fantastiska.
Men Jordbrobarnens liv, att få ta del av det. Att få följa 35 år av nutidshistoria på ett så veckert och ömsint vis
Det är stort

Logga GENAST in o köp. Lägg till 69 kr så får du Blådårar 1 o 2 oxå. Svinbilligt
O gertens filmer om Malmö är också nutidshistoria.

Detta är en order

2 kommentarer:

Bondhustrun sa...

åh, men om du gillar jordbro, såg du den ryska dokumentären som följde barn när de var sju, fjorton och tjugoett år? Fantastiskt bra och sorglig ibland.

Anonym sa...

Köp du så lånar jag av dig. Jag har sett de två första. Idag kollade vi på extramaterialet på Vinslöv. Trampe var med. Han satt framför Kjell och hans fru!