torsdag, februari 08, 2007

Kompetensutveckling



Jag lär Emelie allt jag kan. Det är bra att ha en praktikant. Här ordnar hon gardiner.

Igår var det en kall dag, en dag full av mening käbnslor och glädje. efter en patetisk grej i Söderhamn med sovande nämndeman begav Micke och jag mig åt Bollnäs till för att äta kinamat. Det borde vi nog inte ha gjort, mat är ioförsig ett starkt ord. Vi serverades något. Sen käörde vi springnota på det. Efter denna vackra stund upplevde jag Mickes nya hus och njöt av en tjäder.

På kvällen njöt jag av tevi fyra plus nya Koloni Iris. Härligt att se så många fascister samlade på ett o samma ställe. Hur ska trädgård kunna vara lycka när en fet dum lapplisa går o mäter höjden på staketen. programmet påminde om I En Annan Del Av Köping, men jag är rädd att det är mer på rikigt. ordföranden gick omkring fet o ful med en cig, där var en stackars polis som skulle vräkas eftersom han haft den dåliga smaken att va i Thailand o lassa lik istället för att klippa gräset.
Människor ska inte va i grupp. Vissa människor ska inte va alls.

O visst går det himla bra utan Zlatan.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet allt om idrott och jag vet att den där gamla gympalärarn från Torsbergsgymnasiet måste börja behandla Zlatan som den fantastiska diva han nu är.

För läsare som inte känner till Emelie: Hon är en smart och modern tjej. Troligen feminist. Johannes däremot?

Konungen sa...

ja e råfeminist o vill tillägga att det var Ingers gardiner o att jag inte har den tekniska kompetens som krävs för gardinstänger

P. sa...

jag hoppas du har inhandlat ett stort lager av plåster i så fall johannes.

Anonym sa...

att e arbetsskador med mattor pi