tisdag, februari 13, 2007

Det räcker nu


Mitt jobb är ett skämt. Mitt liv är ett frysande skämt.
Jag mår inte bra, så är det bara. Rastlös sur arg o mer rastlös. Drömmer dumma drömmar, inte varje söndag, utan varje natt.
Jag är inte i harmoni, när det är så brukar jag låtsas, men det är slut med det.
Ett tag framöver kommer jag att vara ett lika kul sällskap som tevi tre. Dvs inte alls. Förutom Top Model då, men det är undantaget som bekräftar regeln.
Det ordnar sig. Jag vet hur man gör. Men nu. Nej.
Kanske är det en ålderssak, man är ju BARA 35.
Det värsta är all rastlöshet på dagarna o sen drömmarna på natten. Dert är som att det som hände då hemsöker mig nu. Det är inte så trevligt. Man funderar för mycket. Man vill egentligen inte fundera, men struntar man i det blir det inge bra så jag funderar o då blir jag ledsen och mer ledsen och arg.
Men det går över. Kanske till jag gifter mig. Hoppas vid gud jag vaknar i morgon i Las Vegas nygift ety det är ingen picknick det här. Ingen katastrof heller. Men det tar energi.
Sen att det som bonus är totalt fantastiskt fånigt på det ställe som kallas mitt arbete underlättar inte.
Jag har gått igenom för mycket för att falla på upploppet på grund av påhittade rådjurskrocckar o allmän feghet. jag går vidare.
Jag funderar jag analyserar. Jag kan tom tänka mig att pynta stål för att börja i terapi igen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

En tröst kanske kan vara att gammal skit brukar dyka upp till ytan när kroppen känner att man är stark nog att klara av det.
Det blir bättre när våren och blommorna kommer. Tills dess - håll ut!

Konungen sa...

Jo det är så. tror jag.
Innan fick det där finnas mest i bakhuvudet och i onda drömmar
Nu kommer det rusande som sanningar man måste förhålla sig till

Anonym sa...

Det är inte så kul med bajs i själen.

Konungen sa...

Jag citerar en stor filosof
ALLA VI LÄNGTAR EFTER SOMMAREN

O själen har jag under kontroll, synd den e så svart i nuläget bara
Jag stör mig på allt o blir ledsen över allt o blä
Tror tom jag ska strunta i desperate Housewifes ikväll, skulle väl börja gråta eftersom det är synd om dom

Anonym sa...

Amen det är ju tisdag och då ska man ju titta på Gilmore Girls! Det är tjej-TV som heter duga för oss karlar som vet var velourpyamasen ska stå!

Per sa...

Livet är tufft ibland, ibland ofta. Men det kommer bättre dagar, det gör alltid det.