torsdag, februari 22, 2007

Harmoni i snö och Somaland

Det är skönt att vara här på jubbet rejält tidigt. Man kan göra lite vad man vill, dvs surfa och sursurfa.

Igår var det fest i mitt palats. Först Men In Trees, den är söt den serien, den är inte bra o inte orginell eller nyskapande, men söt. o för mig som flyttat just till Sveriges Elmo Alaska ger den lite glädje. Nån, Bemmy tror jag, kanske minns den förra serien om alaska som oxå var gullig, gick på trean typ 97. Har glömt namnet.

Efter det dessert. Top Model. Tycker hittills säsongen är svag. Mina sympatier ligger hos AJ, men di spelar över för mycket. Stereotyper syns nu, men vem vet kanske redan nästa vecka så startar det riktiga konflikter och allmän glädje. Det mest slående är nog att årets deltagare faktiskt är dummare än förra årets. Nån form av TrailerParkbrudar, inget fel på det, men att exploatera andras dumhet kan kännas unket. Om det nu inte hade vart i Top Model. Jag älskar Top Model.
När Twiggy sitter och är expert är åtminstone jag som en heroinist med 12 papp i fickan. Det går inte att låta bli.

Snökaos i Skåne. Det är bättre här, det är som att här bara finns det snö o int kan man påverka möget.

Imorgon ska jag o min eminenta praktikant Emelie på möte hos Farbror Blå i Bollnäs. Jag ska bränna lite låtar och överlämna till Kristiansson och Kvant.
Det är himla bra att ha en praktikant, återkommer ofta till det, man kan inte va hur sur som helst, det går så där. Man måste va alert och svara på frågor, går ganska dåligt det oxå.

Förlåt emelie, jag är en alldeles för arg handledare. Men idag ska jag vara en enda stor lysande harmonisk sol.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Top model blir som bäst när det är runt 7 deltagare kvar. Då känner man alla liksom och har sympatier hos någon och hatar de övriga.

Anonym sa...

Den schyssta Alaska-serien hette "Det ljuva livet i Alaska" på svenska. På engelska hade den nog en något mindre befig titel. Den var bra, särskilt när gänget satt på bion och tittade på svartvita Ingmar Bergman-filmer och höll på.
***
Den serien följde jag på den tiden då jag varken hade spelkonsol eller flickvän.