torsdag, december 13, 2012

Lucka tretton!!!

Det är faktiskt enbart en slump att det bakom lucka lucia döljer sig en blond dam. Förra gången jag hade den trettonde luckan va det Urban. Så våra två lucior är Urban och Helena. Hen-tema liksom.

Helena arbetar som löneadministratör och det har hon gjort sedan 1998.
Helena är den ende som kan säga att ingen annan skulle jobba í bruna huset om inte hon gör det, för om hon inte jubbar får vi andra ingen lön och då är det ganska otroligt att vi skulle befinna oss där. Så det är tack vara löneadministratörerna som Sveriges kommuner finns.
Det är en stor och fin tanke

Det bästa med att jobba i Bruna Huset är att det är trevliga arbetskamrater och att den ena dagen inte är den andra lik, Tex kan puckon som jag misslyckas med att logga in i heroma, o om vissa puckon, läs jag, lyckas med det kanske dom fyller i att dom har semester från mars till november, ja jag har lyckats med detta en gång.

Det kommer ofta nya lagar och avtal som man måste lära sig, löneadministratörerna är systemförvaltare. dom jobbar mkt med andra myndigheter.

På fritiden hänger hon med familjen, hon gillar att vara i vagnen i Funäsdalen och där åka skoter.

Helena kommer från Bollnäs men flyttade till Edsbyn på grund av kärleken år 1990 och hennes motto är Rätt lön i rätt tid

Lite likt mitt motto, go mad möed mad o mad i rättan tid

Jag brukar se Helena på morgonen när hon och hennes rare påg går till dagis. då blir jag på gott humör

1 kommentar:

Ulla-Marie sa...

... och det finns puckon (skulle kunna vara jag) som lämnar in lönelappar som är skrivna på fel blankett, med fel penna, där viktiga uppgifter har uteslutits, som ibland lämnar in två lappar avsedda för en person osv osv. Så står lönebruttorna där med piska i handen eller är de behagligt vänliga? Oavsett vilket - Helena (och Urban för all del) borde vara lucia every day ju.