söndag, december 16, 2012

Lucka 16 korv med bröd med ost o majonnäs

Dagens lucka är linni-binni.
Kollega. Fru. Galenpanna.
Hon är en nödlucka då jag inte hunnit intervjua så många. Plus att hon e snygg o så.

Binni jobbar som socialsekreterare med inriktning barn och unga, grenen verkställighet.
Ofta använder hon pluralis majestätis om sig själv på arbetet. vi verkställare verkställer det som verkställas bör är ett av hennes mer kända citat.

Det bästa med bruna huset är att vi på bou har fåtöljer och får räkmackor samt får åka viktiga långresor.
Linn har tex varit i söderhamn och i Uppsala.

Binni har jobbat i bruna huset i fem år nu, det innebär ju att vi i HELA binnis yrkesliv varit kollegor och jobbat ihop.

Hur är det då att umgås med sin man Snygg-Johannes ALLA timmar som finns hela hela tiden?
Linn svarar att hon anser att det är toppen. Dels kan hon se till att Snygg-Johannes har hela kläder och sen får hon lyssna på hans lustiga skämt även på dagtid

På fritiden gillar Binni att tänka på olika sorters mat samt leka med Alva.

Hennes största musikaliska passion är Västerbrokören och vi har sett deras konserter flera gånger. Det är toppen för även jag älskar Västerbrokören väldigt mycket

Här hemma i vita huset styr hon med järnhand. Lite som en snygg Annie Lööf.

Livsmottot är. Gör ingenting själv som nån annan kan göra åt dig



Binni är en fantastisk fru och vän. Sällan har jag tråkigt med henne. Att ligga i soffan och lyssna på Binni när hon pratar om mat är det bästa jag vet. eller bakelser. Binni älskar allt från Sommars, vi har lagt åtskilliga timmar på att diskutera deras bakelser och deras räksmörgåsar.

Hon är snäll mot katterna och bra mamma. Hon är det bästa jag vet och jag älskar henne skitamycket

2 kommentarer:

svärmor sa...

Så ska det låta.

Ulla-Marie sa...

Detta var en spännande läsning. När du nånstans i mitten skrev att hon pratar/tänker om mat kände jag att lästempot stegrade. Är det så att linn har börjat LAGA mat, men med viss lättnad bekräftade mottot att så icke är fallet. För egen del anser jag att Linns storhet till viss del ligger i likheten med Agnet(h?)a F.