måndag, december 17, 2012

LUCKA 17

Inger, min idol och kollega.

Hon har ett stort rum med konstiga trösklar där hon ibland har en snus att ge mig. det är fint.

Inger jobbar med försörjningsstöd och har gjort det ganska länge.
Hennes karriär i Bruna Huset är minst sagt fin:

Inger har jobbat i bruna huset sedan 1976!!!! Innan ”vår” utbyggnad fanns, vår utbyggnad är en nybyggd del av det bruna.
Innan utbyggnaden satt de i baracker utanför.
Hon jobbade i växeln när det fanns 5 linjer, sen har hon jobbat med att räkna ut underhållsbidrag innan försäkringskassan tog över det.
Hon har jobbat med förmedlade medel och annan administration. Och försörjningsstöd sedan 1999. Inger och jag har vart med om mycket otroliga saker tillsammans och jag tycker, o det är ju jag som skriver och därmed äger sanningen att vi är ett bra team vi två.

Inger är bra också för att hon ger mig peppande ord när jag är ledsen och arg. Vilket märkligt nog även händer mig så övermänniska jag är.

På fritiden umgås hon med barn och barnbarn. Sticka och virka gör hon ibland fast hon tröttnat på det och tycker det är skittråkigt just nu. Annars är det motion och barnvaktning, promenerar gör hon varannan dag. (inte så mkt tv-spel längre säger hon)

På semestern blir det fiske och jag vet att hon fått harr inne i bollnäs city vid renbron, det är osannolikt tufft.

Jag har en gång lämnat över en lagbok till hennes dotter som bor i Falun, det var ball, jag kände mig som en hemlig agent under kriget typ. Dottern är jag vän med på FB, men inte Inger, för hon har ingen. det är synd.

Som liten extrainfo kan jag meddela att Inger är den som är mest lagkunnig av do m jag jobbat med. Hon borde blivit jurist, men tur för oss att hon inte blev det.

HURRA FÖR INGER

2 kommentarer:

Ulla-Marie sa...

Den mest smygkompetenta kvinnan i huset! Hon besitter dessutom egenskaperna skitsnäll, eftertänksam, lojal och smart (även om hon hade kasst betyg i matte).

Ugglan Jessica sa...

Hurra för mamma :)