torsdag, december 20, 2012

LUCKA 20

Vilket osökt får mig att tänka på Rymdimperiets gamla hit. Va tror du hon vill ha? För det är ju barnbidrag idag jue!!!

Per Olov jobbar på soc, tillhör räkmackeklanen, ja det blir mkt socfolk, men då får ni ju lära känna dom o det är ju bra.

Peo har jobbat 23 år på IFO i kommunen. Innan jobbade han i Tullinge. Han trivs fortfarande. Det händer saker hela tiden och det är ett omväxlande jobb. Trevliga kollegor.

På fritiden gillar han mest att vara ute i skogen eller idrotta. Och så har han ju två fritidshus varav ett är mer sommarstuga. Ena stugan ligger mitt i skogen och den andra i skärgårn. Han säger att han är ganska asocial när han är ledig. (aren’t we all)

Fyra barn varav ett redan varit med i kalendern 2010. En styck fru som heter Anita, henne gillar jag. Jag gillar barnet också så klart. det barn jag träffat, hur dom andra tre är vet jag inte, men dom borde ju vara såna som man gillar eftersom jag gillar Peo och Anita

Peo gillar att fika, kakor och tårtor och mackor, kanske därför han tränar så mycket så att fikorna ej märks?

Jag har en gång köpt ett bastuaggregat tillsammans med Peo, i Eskilstuna. En annan gång har jag köpt en linolja på ett slott.
På våra resor och dom är otaliga har vi fikat och jag har fått lära mig väldigt mycket om hela bergslagsbygden, Hälsingland och Dalarna.Skitkul resor. En gång var vi i Tranås och åt kinamat.

Peo är MYCKET duktig på sitt jobb, han är ödmjuk och väldigt väldigt rolig.

Ses imöra

1 kommentar:

Ulla-Marie sa...

Om fler skulle reflektera och filosofera i den finska skärgården skulle världen bli lite bättre eftersom fler skulle bli så fina som P-O. Dessutom skulle jag få mer svamp. Vad bra!