fredag, december 16, 2011

Lucka sexton

Mellan Edsbyn och Alfta ligger Overkligheten

Jag visar mina hitresta vänner Ulf Sturesons barndomshem.
Ulf Stureson var med i orkestrar som Traste och Superstararna och Traste Lindéns Kvintett. Efter det fyra soloskivor som alla är så sjukt bra att man flippar ut.






Har gjort en playlist som finns Här

Han kommer som jag typ 23879587928 gånger tidigare berättat från Viken mellan alfta och Edsbyn.
Bakom huset ligger åkrar och natur.
Det är ett stycke så vackert landskap att man flippar ut.
I sjön bakom huset ligger ön som sommarbarna lekte på.
Ulf Stureson är bäst.
Han borde vara borgmästare i Edsbyn

Jag vet att detta inlägg inte har så mycket med platser eller fragment av mitt liv i Ovanåkers Kommun att göra. Men för mig är det stort att bo där han växt upp.
Jag har träffat honom. Det var ännu en större. En vänlig hälsing.
Tredje plattan Allt Jag ville Säga är topp tio av alla svenska plattor nånsin, inte illa pinkat av en norrlänning.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nice man det där! Så ä de ba! Men det är typ hundra år sen jag såg han sist...

Ulla-Marie sa...

Jahaja. 17 dec, nästan mitt på dagen och du har inte öppnat lucka 17 ännu.

Anonym sa...

Håller med U-M ja. Fancluben har förväntningar! ;)
K