tisdag, augusti 18, 2009

Den stora frågan

På mitt jobb har vi liksom fikarummet i källaren
Man kan även för en liten slant inhandla en macka.
Mkt trevligt
Birgitta ordnar biffen så att säga

Emn det var inte det detta skulle handla om utan kaffe

Hur väljer man kaffe

Vi har två kannor som står på värmeplatta
Jag väljer ALLTID att ta kaffe från den kanna som har mest kvar
Jag lever i en dröm att det är den kannan som är godast
Fast det är ju liksom samma kaffe

Men alltid tar jag från den med mest i
Det handlar inte om att kaffet blir gammalt för Birgitta har jrnkoll
Det måste alltså vara en psykisk grej

Hur väljer ni kaffe om det finns två att välja mellan

8 kommentarer:

tant snurr sa...

Det är ett av livets absolut största mysterier. För hur man än väljer så väljer man fel. Så känns det iaf när den vanligtvis halvljumma sörjan når smaklökarna. Men kaffe är ju ändå kaffe. Och det måste man ha, annars stannar man som en docka som nån glömt att skruva upp.
Nog med filosoferande. Ta du bara och tänkt inte så förbaskat mycket, som sagt, det blir ju iaf fel hur du än gör.

frun sa...

jag tar oftast den det är minst i eller iaf inte ur en som är full. jag har nån idé att det är lättare att spilla och hålla på om det är mycket i kannan. eller att mina klena armar inte ska orka lyfta den ens.

tant snurr sa...

Men den som är full??? är kanske nykokast.

Kaffetokan sa...

Jag tar ur den som är fullast... Jag tror att dom flesta tar ur den som det är mest i, i allafall mot slutet av fikarasten. En panna med lite kaffe i som stått på bränn länge - Usch!

Anonym sa...

Men betänka tt Birgitta fyller på hela tiden
Så brännt kanske det inte blir
Ja en gåta
/Johannes

Anonym sa...

jag tar också den med mer i då det känns fräääschare (även om man vet att det inte är så). och om jag tar den med mindre kaffe i, då tycker jag att jag är snäll.
kan bli något att diskutera imorgon på fikarasten. /Susanne

The Owls Are Not What They Seem sa...

Hmm...Jag skulle nog ta från den som det var mindre i. Känns dumt att börja på en ny om det finns kvar i den första. Men inte om det bara är en skvimp kvar, för då är det ju säkert gammalt.

Tänkvärda saker det här.

tant snurr sa...

Brännbart och engagerande ämne det där. En av livets stora gåtor.