torsdag, februari 14, 2008

Kontraster


Jag sitter och har en lucka på arbetet. Då spelar jag med glädje Stina Berge och Kärleken.
En kvinna vars sida ALLA borde besöka. Fin musik och bästa bloggarna som skrivs i Sverige idag.
Minns att jag sett henne live, tror jag. Jag vill gärna att det ska vara så.
Hon ska på sin nya skiva göra Gode Gud som Västerbrokören gjort innan. Denna fantastiska sång som så tydligt speglar den värld vi tvingas leva i.

Numera är jag ju borgare. Jag har bil och fru o massa andra saker. o jag älskar det. O jag bor i en liten by som vi kan kalla Grönköping. På bilden syns vårt Kommunalråd. Vad han gör vet jag inte.

Men jag tror inte han påverkar lika mycket som Stina Berge gör. Jag hoppas inte det iallafall.
MEn vem vet i denna kalla värld vi bor i.

Visst byggde sossarna grunden för det män som Björn på bilden nu skördar. Men måste man skörda så hårt. Måste man spruta samhället med alliansens DDT?

Jag vet inte.
Jag vet att Stinas sånger hjälper mig genom denna dagen
En dag då Tua är sjuk så hon inte kommer i helgen
Denna dag då alliansen säkert skär ner än mer
Idag är det Valentines Day o givetvis ska jag lyssna på Billy Bragg sen.
O rosen går till Stina. Så det så

Inga kommentarer: