måndag, maj 28, 2007

Vad hände med det fina vädret


Det har vart lönehelg. Det förpliktigar.
I fredags handlade man kyd o bea på ICA. Språkade lite med folk i kön. På kvällen kollade jag Tjena Kungen. Den var fantastisk. Förutom att Bommen 1984 hette Lilla Bommen. Detaljerna skapar mannen. Sen såg jag Mifunemannens Vill du se min smuke navel, även den fantastisk.
Löste krysset, begav mig åt ICA, språkade lite med Jens. Köpte ett metspö. Drog iväg o meta. Fick en löja o massa borrar.

Såg en mindre strand o hcäkande drillsnäppa. Lekte med myggen. Dom lekte mest. Begav mig åt Atlantic till o mumsa en pizza utan bea. På kvällen njöt jag filmen om Hitler. Begbie som Hitler är bra bara bra. Somnade inspirerad.
Söndag var kaffe. Sätta ut blommor, jag skiter i lapparnas "järnnätter" säkert bara en sägen de å, som allt annat. Begav mig åt Anna-Karin, Elis o Tomas. Mer kaffe. Åt Sässman till drog jag två o en halver gädda, en STOR SÅ KLART bet av linan.
Efter det skulle att skådas birds, provade Anders Guiden Liljemarks genväg. Den var blöt o full av sumpgas. Såg en mosnäppa, möjlig.
Gode Mor Monica ringde o tvingade i mig Häslingeostkaka. Det är en skum produkt, smakar inget syns knappt. Fick go mat å.
Sen komm Umos o Tomas. Umos har brutit sin tå. Efter en hård kväll på akuten i Bollnäs är hon tillbaka i byn. Bild kommer nom kort på denna tragedi.
Sen gick jag hem o planterade ut det sista. Språkade med grannen. Kollegans dotter, hon var trevlig. Muttrade något om inavel vilket alltid ger plus i min bok.
Såg klart filmen om Hitler. Spelade Äkta Kärlek o Kapten Röd.
Bästa helgen i Edsbyn. Bästa helgen på mycket mycket länge i stort

1 kommentar:

Anonym sa...

Igår var en härlig dag, man fick svettas, lukta på nyklippt gräsmatta och syrrans son fick en gädda på 5,5kg vid vår sommarstuga.