torsdag, maj 10, 2007

Tid

Man arbetar, efter det har man tid till förfogande.
Hur fyller man sin tid. Vissa knarkar, vissa går på gym, fast det är ju samma sak.
Vissa tråkiga skriver böcker om hur tråkigt dom har, Proust. Nån lagar mat, jag tex planterar och läser böcker. Det finns tevi, radio, tidningar.
man kan fylla sin tid med innehåll.
Men erkänn, visst är det svårt.
Alla dagar är liksom inte amfetaminsnabba och går undan.
ibland är det tråkigt, långsamt, som sirap, hjärnan vill inte.
Men det finns hopp.

Jag citerar Bror Falkenström-Larsens insändare i Aftonbladet i söndags.

"Jojo! Våren är här, trissan snurrar! Men är det nån som känner till att JoJon är ett flertusenårigt effektivt jakt- och närstridsvapen från Indonesien"

TACK BROR. Du har inte bara upplyst mig, du har visat hur man kan fylla sin tid. Man kan sprida, likt en apostel, vetskap till andra.
Jag menar inte orkar man sitta och fundera på Rwuanda när Bror finns. Han tar ett grepp om det hela. Han visar var skåpet ska stå. Bror är det ultimata. Bror äger. Bror är gata.

För övrigt har jag äntligen fått mitt ex av Äkta Kärleks Skiva. mer sånt tack. Så bra. Liggadoren har årets text. Äntligen

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ett fasligt gnällande! Du är tusan så svår att få kontakt med.

Du borde lyssna lite mer på Dr Phil i stället: 'Du har inte tråkigt, du är tråkig!' ;)

Ok nu har jag utbrottat klart. Tack. Ikväll ska jag hem och tälja medan jag väntar på rörmokaren igen. För femte dagen i rad.

Anonym sa...

Jag är ju för fanken tacksam att bror lyser upp mitt liv

Bemparn sa...

Jag skulle hemskt gärna vilja ha MER tid. Jag har ärligt talat inte alls tillräckligt med tid att ta det lugnt på. Detta trots att jag håller en ganska låg profil vad gäller umgänge med en masa folk. Jag vill sitta hemma och relaxa, och det betydligt MER än nu!

Anonym sa...

vi ska relaxa satan i gatan nästa frejda

Anonym sa...

sATAN IN DIE sTRASSE, WIR WOLLEN RELAXEN jAWOHL!

Anonym sa...

Instämmer med Linnea fullständigt !!