onsdag, maj 23, 2007

ABAB ABAB

Om man är för liten, för ful, för korkad för att bli polis.
Vad kan man då bli?
En gråsugga? Fast det låter väldigt indiskt, karma och så. Så det är nog uteslutet.
Kanske kan man bli rasist, fast det är troligt att man redan är det.
Eller statare. Fast det finns inga statare längre. Även om Den Nya Regeringen nog gärna skulle återinföra statarsamhället. Det skulle skapa arbeten.
Man kan kanske bli politiker. Moderat tex.
Kanske blir man bitter. Jag vet inte. jag har aldrig velat bli polis. Tror inte jag hade fått bli det heller.
Kanske kan man bli vakt. Då får man ha batong. Det är ganska mysigt.
Man är nästan som en riktig polis. Förutom att alla skrattar åt en. Det är kanske inte så roligt. Kanske förstärker det ens bitterhet.
Vad vet jag. Sist jag kollade var jag ingen psykolog. Men om man har en batong, kan man då vara bitter?

Givetvis menar jag inget med denna texten, läsarens fantasi må skapa bilder. Det är inte mitt problem

4 kommentarer:

P. sa...

Jag vill bli trafikpolis, det har jag alltid viljat. Men jag har ingen kondis. Fast igår såg jag en tjock amerikansk polis på teve, så kanske jag kan åka till Amerika och bli polis.

Anonym sa...

på kiviks marknad då?

Anonym sa...

På tal om statare så rivs exakt just nu den sista statarlängan i Helsingborg, belägen ganska nära stadskärnan. Kanske den nuvarande regimen vill utplåna spåren av det gamla orättvisa samhället för att i lugn och ro skapa det nya orättvisa samhället. Vad vet jag.

Anonym sa...

Jag vet vem de är, de vet inte ni ha ha