torsdag, maj 03, 2007

ICA

På lunchen idag var jag på ICA i byn.
Folk språkades. Jag tog en gooooodis o en jågurt o begav mig åt kassan till.
En kärring med full vagn rusade förbi mig precis när jag skulle lägga upp mina varor.
Hon hade handlat för 678,50
Tre kassar.
Hon ögnade kvittot och sade "Stopp och belägg". Ja det var ej sant, men hon mumlade något jag ej förstod
Uppenbarligen hade hon ej ehållit de 5 kronor 70 öres rabatt som inköp av TRE pepsi MAx skulle ge
Det tog bara tre m,inuter o ordna det.
Jag var ganska sur.
Men eftersom kassörskan gjorde som så att hon av misstag la till 5,70 var jag ganska glad i slutändan.

3 kommentarer:

Sonny Bonnet sa...

det är kul att spana in den vilda blicken i människors ögon när de ska välja den snabbaste kön.

Anonym sa...

Enligt KBT så tror jag det var bra för dej att stå i den kön. Välj flera sådana, det renar dej och det blir bara mer av dej Johannes................

Bemparn sa...

Det är lite zen att stå i kö kom jag på just nu