måndag, augusti 25, 2008

Så vad är på gång

EN NY ROMERO bokad direkt. Bokade The Mist också. En av Stephen Kings bästa noveller. Ska bli spännande och se hur den är.
Det är som det är med filmatiseringar av Stephen Kings böcker. Och det är ganska dåligt.
Jag gillar Pestens Tid, även Det. Sen vete fan. Thinner var ganska ok.
Orginalet av Salems Lot har jag hemma, utan text. Men ändå. 70-talet är dte mest estetiska, särskilt när det kommer till Stephen King. Snygga kläder och långsamma bilar

Jag har väldigt mycket att göra idag vilket kan va svårt att tro då du läser alla dessa bloggar. Hemligheten stavas andningspaus. Man tänker bättre om man skriver o klurar lite då och då.

Ska komma på fler listor under dagens stolta gång

4 kommentarer:

Unknown sa...

Scheisse Johannes, det finns ju en mängd bra Stephen King-filmatiseringar!
Carrie, Dolores Caliborne, Nyckeln till Frihet, Sommardåd, Stand By Me, Den gröna Milen, Dead Zone, Lida... Inte är det kattskit, inte!

Anonym sa...

Pestens Tid
Den är fin som snus den

Anonym sa...

Undrar vad den där novellen heter där huvudpersonen befinner sig i ett hus som blir helt igenvuxet. Mycket skum kortfilm, med författaren själv i huvudrollen. Inte särskilt bra, tror jag.

Konungen sa...

The Lawnmoverman tror jag