måndag, augusti 25, 2008

LISTA INSPIRERAD AV LILLEBROR

Min bror har gjort en grymt ambitiös lista. Jag håller med om det mesta o behöver ergo inte göra nån själv. Du kan läsa den HÄR. Slående är året 1986!

Måste vara det bästa skivåret ever. Som sagt Triffids mästerverk Born Sandy Devotional. Babylon Blues, Billy Braggs bästa skiva Talking To The Taxman About Poetry.
Finns det en lista över bästa skivtitlar kommer den högt.

O ja va fan

En lista över bästa skivtitlarna

5 Locust Abortion Technicians / Butthole Surfers. Minns inte skivan, den var välan säkert bra. Men titeln. Den är fin. Tror det är den skivan där alla låttitalarna är ritade figurer istället för text

4 Talking to the taxman about poetry / Billy Bragg. Innehåller dessutom låten Levi Stubbs Tears som fortfarande får mig att gråta. O det är en majakovskidiktripoff

3 The First Born Is Dead / Nick Cave And The Bad Seeds. Skivan håller inte lika väl som titeln

2 Acnalbasac Noom / Slapp Happy. Skulle nog hetat Casablanca Moon den. Dagmar Krause skapar musikhistoria tillsammans med Fred Frith

1 Sov-Gott Ros-Marie / International Harvester. Grymt namn på grym skiva. Låter så vardagligt. Är så udda. En av de märkligaste skivorna nånsin tycker jag.

Nu vill jag läsa din lista.

Blogg om min källare kommer imorgon Bemmy. Med foton.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Några titlar dök upp direkt:
We´re only in it for thr drugs - Ebba Grön
En rökare i krysset - Torsson
Punk är trevligt, Jazz är farligt - Någon sorts samlingsplatta tror jag.

buttrebengt ger ifrån sig ett livstecken.

Konungen sa...

Skånsk punk på den skivan. Heartwork records tror jag
Domuslogga på skivan
Snygg

Anonym sa...

SKIVTITLAR

1. ÄNTLIGEN HAR RIKA MÄNNISKOR FÅTT DET BÄTTRE av Generalknas (synd bara att skivan inte är lika bra)
2. DE E NI SOM E DOM KONSTIGA DE E JAG SOM E NORMAL av Thåström (Hade varit bästa titeln om den inte hade varit så fånigt stavad)
3. PUNK IN DRUBLIC av NOXF
4. TO EVERY SOLUTION THERE`S A PROBLEM av Lee Hazlewood
5. MUSIC FOR THE MASSES av Depeche Mode