onsdag, augusti 20, 2008

LISTSTÖLD!!!

Senaste impulsköp: Filmen Morgan Pålsson. Så helvetiskt dålig den va

Bästa promenad: Från Nobeltorget till Värnhem

Favoritdryck: Costa-Ricakaffe.

Bästa förfestmusiken: Jag ska aldrig dö med Doktor Zeke

Reser helst till: Falun känns som en repris

En bra gå bort-present: Nåt man odlat själv

Favoritlyxartikel: Kaffe från Costa Rica.

Tidning jag gillar: Situation Stockholm

Favvosajt: http://gnidkungen.blogspot.com/ så klart

Favoritförort: Lindängen.

Fikar gärna på: Finns inga fik i Hälsingland.

Favoritbutik: Möllans Ost.

Bästa skönhetstips: Nä.

Bästa lunchställe: Atlantic, men dom har slutat tror jag.

Favoritgrönsak: Är lök en grönsak.

Favoritfärg: Blå

Favoritmärke: olika svincoola märken. Tack Daniel för den

Favoritdjur: Katt.

Snyggaste kvinna: Frun.

Snyggaste man: Blixa

Bil: En grön, men inget körkort.

Världens bästa nu levande regissör: Inte han som gjorde Cloverfield. Aki Kaurismäki

Stjärna jag vill träffa: Bruno K Öijer hade vart mäktig.

Favvoskor: Billigast vinner

Bästa diet: kakor är gott

Modeförebild: Verkligen inte.

Mest överskattade affär: Elgiganten

Bästa fyllekäket: Det är fegt att äta

Dansar helst till: Precis som Brandon i bevvan dansar jag ALDRIG

Senaste fyndet: Rosso av Mika Kaurismäki för 79 spänn.

Favoritprodukt på apoteket: Nicorette sugtabletter

Favoritblogg: http://gnidkungen.blogspot.com/

I min dvd-spelare: Seinfelt säsong nio

O nu Din tack!

6 kommentarer:

Petter Malmberg sa...

Cloverfield av Kaurismäki hade annars varit en film man gärna sett.

Konungen sa...

JA
Det hade vart nåt de

Anonym sa...

Dötid på jobbet…


Senaste impulsköp: Dyr men liten Haglöfs-ryggsäck.

Bästa promenad: Hileshögs dalar från Glumslöv till havet!

Favoritdryck: Vanlig whisky.

Bästa förfestmusiken: Marimbajazz.

Reser helst till: Engelska landsbygden men jag kommer aldrig iväg.

En gå-bort-present: Sprit (fantasilöst, jag vet).

Favoritlyxartikel: TV-spel!

Tidning jag gillar: Aluma.

Favvosajt: Wikipedia.

Favoritförort: Korsbacka.

Fikar gärna på: Aleksandra i Helsingborg.

Favoritbutik: Biltema.

Bästa skönhetstips: Otvättat hår är bättre än vax.

Bästa lunchställe: Pizzeria Viking i Kävlinge.

Favoritgrönsak: Vitlök.

Favoritfärg: Grön.

Favoritmärke: Domus-jeans utan etikett.

Favoritdjur: Näbbdjur.

Snyggaste kvinna: Min sambo såklart.

Snyggaste man: George Clooney.

Bil: VW Golf Variant.

Bästa nu levande regissör: Wes
Anderson, kanske.

Stjärna jag vill träffa: John Lydon!

Favvoskor: Adidas Superstar.

Bästa diet: Bacon frukost, lunch och kväll.

Modeförebild: Conan Barbaren.

Mest överskattade affär: Expert.

Bästa fyllekäket: Jag dricker inte på tom mage, blir följaktligen inte hungrig.

Dansar helt till: NEJ!!!

Senaste fyndet: Jag gör av princip bara dåliga affärer.

Favoritprodukt på Apoteket: Plackers.

Favoritblogg: Gnidkungen (läser ingen annan).

I min DVD-spelare: Sopranos, sista säsongen.

Anonym sa...

Men vafan. Mer än hälften av frågorna renderar ju skittråkiga svar. "Vet inte". "Ingen åsikt". "Gillar inte", osv. Nä, jag lägger ner. Knåpar ihop en lista över de bästa promenaderna istället.

1) Bokedalen, Jonsered. Grymt vacker bokskog och en plats med utsikt över hela Partille kommun.
2) Lärjeåns dalgång från Hjällbo till Angered. Så vackert att man glömmer att man är intill Västsveriges fulaste ghetton.
3) Drakamöllan nära Maglehem. Jävlar vad fint.
4) Ravlunda skjutfält måste också vara med.
5) Tinnerö eklandskap utanför Linköping. Östergötland suger - lyft ut naturen och placera den på ett bättre ställe.

Bondhustrun sa...

jag har svarat på min egen blogg.

Anonym sa...

Senaste impulsköp: En regnjacka.
Bästa promenad: I sällskap.
Favoritdryck: Vatten.
Bästa förfestmusiken: Förfestar aldrig.
Reser helst till: Sol och bad och salta dopp nu för tiden.
En gå-bort-present: Vin (inte alls fantasilöst – det går åt).
Favoritlyxartikel: Allt jag köper är ren lyx.
Tidning jag gillar: Galago (är kanske ingen tidning längre?).
Favvosajt: Eskapi.
Favoritförort: Nya som man upptäcker.
Fikar gärna på: Blå Lotus.
Favoritbutik: Bokaffärer, vilka som helst.
Bästa skönhetstips: Tandborstning - kanske inte är ett tips?
Bästa lunchställe: Kalori på Regeringsgatan är nog ändå bäst.
Favoritgrönsak: Avokado.
Favoritfärg: Svart.
Favoritmärke: Converse.
Favoritdjur: Savanndjur.
Snyggaste kvinna: Charlotte Gainsbourg kanske.
Snyggaste man: Joaquin Phoenix tycker jag om att se på.
Bil: Liten.
Bästa nu levande regissör: Michel Gondry.
Stjärna jag vill träffa: ingen.
Favvoskor: Sandaler.
Bästa diet: ingen aning.
Modeförebild: Tyvärr inte.
Mest överskattade affär: Alla utom bolaget.
Bästa fyllekäket: Vad som helst går ner.
Dansar helst till: Håkan Hellström.
Senaste fyndet: Gör aldrig fynd – köper mig fri.
Favoritprodukt på Apoteket: Ibumetin.
Favoritblogg: lite trött på bloggar just nu.
I min DVD-spelare: mina foto-cds.