onsdag, augusti 20, 2008

Att vara gräsänkling

Linn är i huvustaden och förlustar sig. Jag är ensam hemma. Gräsänkling.
Det vilar en myt över ordet. Man ska ut och dricka fett mycket öl och träffa galanta damer som heter Lena Olin.
Jag har ju nästan aldrig varit gräsänkling eftersom jag inte haft nån att vara gräsänkling från. Men nu jevvlar.
Igår va det som sagt mete.
Idag sista timmarna som gräsänkling har jag:
Försökt klippa gräset, men det började regna

Gosat med katterna

Noll stora stark, ingen Lena Olin



Jag är mycket nöjd. Jag behöver varken öl eller rökiga pubar.
Jag har ju allt jag behöver.



Drömmer mig tillbaka till lördagens extas och spelar upp en trudelutt för att hylla mitt arbete. Filmen är inspelad med mobilen så man ser inget alls nästan o inte hör man mkt heller, men va fan. Det är kultura




4 kommentarer:

Bondhustrun sa...

du, det finns ju visst fik i Hälsingland! Jag kan räkna upp MINST ETT!

Anonym sa...

Ett annat ord det vilar en myt över är SINGEL. Man "ska" ut och röja och dricka litervis med sprit så fort man har minsta ledig stund över. Man ska hångla till höger och vänster. Och så vidare. Ja, lite som myten om gräsänklingen. Men det där ger inte mig nånting heller längre. Har vi blivit gamla eller vad pågår?

Konungen sa...

Nog e vi gamla
Snygga äldre män

Anonym sa...

Tinningarna och skägget börjar gråna. Jovars. Äldre, lugna och distingerade.