tisdag, juni 05, 2007

Stokkolm, Indien, Snygga brudar o så en blomma



Nog for man åt Stokkolm igår. Solen sken. efter inte så väl förättat arbete begav jag mig åt Hötorget till för att invänta Trampen. Kollade lystet på lite lavendel, köpade mig en fanta, såg ett par med barnvagn som satt o hinka sjuprocentig cider och talade med en pundare. Härligt.
Trampe dök upp, vi begav oss åt en rejäl sylta som serverade helt ljuvlig indisk mat. Man fick en skiva med Peter Perrett, live. Spelar den nu. Den är grym grym grym. Har bara hört första låten, men den har gått sju gånger nu. Lovers Of Today kan mkt väl vara den bästaste trudelutten nånsin. Minns jag spelade den för Johanna samma dag som vi knöt kärlekens band, o det gick ju skitbra ju.
Vandrade genom staden i glatt sällskap, såg massa vackra damer, tutande idoiter som tror att deras liv just ska börja, men som Churchill sa, det är början på slutet för er studentajevvlar.

På pocketshop hade jag läst alla böcker utom snabba Cash, jag vägrar av princip läsa den o principer ska man ju byta då o då så jag köpade den. Fattar inte varför alla tycker att den är så bra, Ellroy light. Piffla lite med språket. Stureplan. Sollentuna. Oj va ball.
MÖG
När jag närmade mig Söderhamn kände jag att jag var hemma, i mitt Hälsingland. Det är fan skumt. Men jag älskar tallarna, ljuset. Doften på den fula stationen.

När jag kom hem väntade den juvel som syns på bild. En UNDERBAR krasse, i Juni!!! o vilken färg. Satt o log till halver elva, gick ut o tittade på den säkert var tredje minut.

Så är det. Dagens musik. Only Ones. Så klart. Har du inte hört dom är du dum

2 kommentarer:

P. sa...

Du måste ju lära dig att våga tycka om sånt som du inte vill tycka om också. Jag har fan lärt mig att gilla gröna oliver, då kan du lära dig att gilla Lapidus. Fin är han och boken är bra den också.

Anonym sa...

du tykker bara han e snygg ju.
himla bratlover