torsdag, juni 07, 2007

Joll


Igår skulle jag ha varit ledig. Det var jag inte. Kan egentligen inte påsta att min förvåning når trädtopparna.

Oavsett. Jag har köpt Hedebyborna på deiveidei. Det är lycka.
Såg ett avsnitt i tisdags. Hade planerat o se fler igår, men men.
Åminne av Delblanc är en av mina absoluta favveböcker. Inledningen med Fjärsmans cykelresa genom Hedeby på väg för att häkta handlarn ger porträtt av alla i boken närvarande. Man känner av att detta är stor litteratur. I teviserien inleds det liknande fast med Mon Cousin, det är också bra.
Delblanc borde fått nobelpriset. Samuels Bok och Åminneviten är fantastiska. Hans lite härligt skruvade stalin sci fiböcker oxå.
Jag hoppas min orlaya slår ut idag. Vidare kan jag rapportera att jag igår sådde 12 stjärnflocka. Mina Rudbeckior kommer, fast bara fyra stycken.

Jag är fortfarande SNYGGAST NORR OM DALÄLVEN

Inga kommentarer: