måndag, juni 04, 2007

helg, sol, blommor, gäddaren, fotboll och Gävle

Gävle kommun har stick i stäv mot sin police bjudit sex kineser på spritfest. Notan för åtta pers 10 papp.
Det var whiskeyprovning o öl.
Kommungybben säger att det inte är ett brott mot någon policy, ety whiskeyn smakade man på. inte drack. Vad man gjorde med ölen har han nog glömt.
Se där en köttbitch. Dom trampar på dom små. Som vanligt.
Regler är bra, särskilt när dom inte gäller. Vissa är trots allt mer lika mycket värda.

Annars. Summering av en helg så underbar att ord knappt finns.
Frejda. God mat. Drog iväg o fiskade på kvällen. Fick tre små gäddor. Sen ett bottennapp som var en gäddare de å. Den tappade jag amatör och nybörjarmässigt precis vid land då jag likt en idoit slakade på linan. Men det gjorde inget.

Lördag. Svåraste krysset nånsin. Litta deppigt o totalbomma. Solen sken. Drog åt monki till o kolla på hennes blommor. Jag vill oxå ha en stor kuperad trädgård. Fortsatte hemåt o lade mig på gräsmattan utanför lägisen. Det är MIN gräsmatta. Alla andra kan dra. En sväng till A-K o SB innan matchen, denna match som var så härligt konstigt. För ovanlighetens skull såg jag dessutom fotboll i sällskap med nån som kan reglerna. Anders må va Vilse i Pannkakan, men fotboll kan han.

Söndag. Sovmorgon. Sen direkt utgång till MIN gräsmatta. Min Nora Barlow blommar, snart en goer krasse o en orlaya oxå. Spelade alla räggiskivor jag har för att frälsa grannarna. Agda 96 såg ganska dansant ut när hon lyssnade på kärlekssoldaternas budskap. Inte då. Laga mat. Läste Fredrik ekelunds senaste deckare som till min stora förvåning var bra. Fiskade undan lite. Brände sönder mina snygga ben. Såg sportspegeln. Såg en timme av I robot innan jag insåg att jag redan sett skitfilmen. Pratade loss med Micke Teresa. Han hade inte heller fått nån fisk.

Dagens musik är Livelihood

2 kommentarer:

Anonym sa...

Joel den rackaren fick en gädda på 8,8kg igår! Ska vi spöa han eller säga grattis?

Anonym sa...

Han ska ha så mkt spö