tisdag, juni 05, 2007

Slå in öppna dörrar

SJUNG OM STUDENTENS...

Jajamensan även här är det student. I BYN!!!
Hur firas detta.
jo alla läskunniga, dvs 17 st går i ett tåg genom Edsbyn.
Tåget leds av polisen, vi kallar honom Kristiansson o Kvant.
Bakom Farbror blå går en kvinna och en man iklädda folkdräkt, mannen även en röd toppluva.
Sen är det en orkester som spelar falskt
Därefter extremt nyktra studenter på rad

Detta studeras av hela byn.
Ja vad sär man
Man sär inget

Men HURRA FÖR ANTON, han lär ju va min halvbror eftersom han e Moder Monkans påg.
Stilig som få o en jevekl på o klippa gräs

Grattis min gode man.
Nu börjar livet.
Så grattis e fel ord

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ska man dra följande slutsats:
Alla som tar studenten är dumma i sina huvuden utom de som på nåt sätt råkar befinna sig i släkt- eller bekantskapskretsen till denna bloggs innehavare?

Konungen sa...

EXAKT
Jag tror eller snarare vet att 99,74 % av alla e idoiter. Dom resterande har en del o bevisa

Anonym sa...

Nyktra och snygga studenter som har gått på ett snyggt gymnasium. De fick ropa tjo på en snygg bro och tåga till en snygg park. Själv gick jag på Torsbersskolan i Bollnäs och fick tåga över en ful viadukt. Edsbyn är en fin ort, Johannes.

Konungen sa...

Jag vet umos
I LOVE THE BY
Annars hade jag inte kunnat aga den du vet