måndag, mars 19, 2012

Take a rest in Brest

När jag och min kompis Ola Green tågluffade ville jag hemskt gärna till Brest.
Varför har jag ingen aning om.
Vi åkte dit iallafall, en skitavarm dag i juni
stationen var en så kallad knutpunkt och påminde en del om huvudbangarden i Köpenhamn

Brest är dels en slummig industristad och en turistort som ligger i Bretagne. Vi var på väg mot S:t Malo vid havet
Vi hittade bara den slummiga industristaden
Vi vandrade längs en betongautostrada nån timme innan vi insåg att det var dags för kung alkohol
Hittade en pub, eller hittade o hittade, det fanns bara pubar inget annat
Typ HA-hak
In på ett ställe och beställde öl, fransk öl
Vi fick betala ungefär samma som dagspriset för guld.
Folket var ändå ganska vänliga, dom fattade nog hur mesiga vi var där vi satt och rökte Gitanes och försökte passa in.
Efter tre öl och typ 327889571 franc köpte vi lite sån där äppelsprit och sprang tillbaka till stationen.
Solen sken och livet låg öppet.

Jag älskar fortfarande Brest

När jag nu efter nattens dröm om brest bildgooglar ser jag att det är en vacker stad. Synd vi missa det

Inga kommentarer: