måndag, mars 05, 2012

Our House

En man vid namn Göran Stigsson lägger ut ganska mycket gamla bilder på Edsbyn, en kulturgärning av stora mått.

Jag fick låna denna bilden.

Flygfoto från 1981!

Vårt hus är rödmarkerat där nere vid ån. Umos hus har fått en blå nyans.
De röda plupparna (tack paint!) är vägen jag går till mitt arbete. Bilden är skuren precis innan kommunhuset.
Det gröna är Linds hus, dom med snygga trädisen

Blott 30 år sen och så mycket har hänt.

Men nu vet ni hur vackert jag bor. Vid en å

Väg 301 som är mycket hårt trafikerad ser ut som en grusväg.

Tiden går.

Har du lust o flytta så flytta hit, det är billigt att bo och naturen är på riktigt bara 100 meter bort.

Inga svartklubbar även om Challe ibland på nätterna dansar till 90talseurodisco, men det gör inget.

1 kommentar:

Ulla-Marie sa...

Att döma av dessa paintpluppar framstår ditt sjönära läge mer fashionabelt än mitt, men faktum kvarstår. Avståndet till kommuninvånarnas exkrementer är längre för mig än för dig.