lördag, mars 24, 2012

Roteberg är byggt av bajs

Idag var vi och promenerade, Binni jag och alven.
Binni brukar berätta lite om ställena vi passerar.
Tex vet inte alla att det i Knåda finns en husvagn som rymmer en självlysande pung.
Nu vet ni det. Signalgul

Idag gick vi gamla landsvägen och såg fyra tranor.

I Roteberg, man kan kalla det en förort till edsbyn berättade Linn att Roteberg är byggt på ett fundament av bajs, sjön Ullungen som ligger bredvid är full av kiss.

Bajslassarvägen och Hällvägen är de första vägarna som byggdes i Roteberg. Bajslassarvägen heter för övrigt Lassavägen nu i modern tid
På bajslassarvägen tömde traktens människor sina utedass. Och på hällvägen hällde man ut urinet.

Nu klarnade en hel del för mig, för ofta luktar det ganska mkt bajs i Roteberg.
O Grödorna är stora och stolta.

Jag har krokus i trädgården och kärlek i mitt liv

2 kommentarer:

Ingrid sa...

He He, härmed ska jag alltså uppge att jag bor på Kissvägen istället för Hällvägen!

Anonym sa...

jäss/
Johannes