lördag, maj 07, 2011

Lillen Eklund

1985 satt jag och min far o kollade på statstelevisionen. Dom visade proffsboxning till svenska folkets fasa. Lillen eklundh fick spö av Frank Bruno, det gick snabbt.
Lillen sprang o gömde sig mest
Min bror o mor sov, det var pappa som var extatisk, lite som Ingo sa han, det blev ganska lite som Ingo minst sagt

Ikväll möter Brian Nielsen Evander Holyfield, två 50-åriga gubbar som ska boxas. Stor i danmark, vi vill kolla för det har vart reklam i två månader, oavbrutet.
Matchen går på danska tevi tre och det är sånt man betalar för, hoppas man kan betala för dansk tevi i svenska mobiler

Lillen är död, han var fin, han spelade dragspel, som Brian ser ut dricker han mest bajer.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Konungen. Håller med om att Lillen var fin men var det verkligen dragspel som han spelade? Var det inte gitarr? Eller har jag fel? Hälsningar TE.

Konungen sa...

Ja det var ju gura, jag skrev fel
Tack för rättelsen
Han älskade bluegrass

Anonym sa...

Det är märkligt, det här minns jag inte och jag har ett bra minne; det var förmodlien att göra dig entusiastsisk, och det var inget dåligt syfte. E

Anonym sa...

Men, jag är ganska säker på att jag hade bakat bullar och att smöret - nej jävlar i mig inget margarin - dröp av dem att att osten var gog. E

Anonym sa...

Du tyckte bäst om Cranks brödbullar - googla - och väldigt gärna med en vällagrad herrgård eller grevé till. E