onsdag, maj 04, 2011

Klibbiga toner

Min bror och jag diskuterar tiotummare
minsn ni dom
LP-skivor som var mindre än LP.
Dvs 10 tum stora i diameter
Jag kom bara på No Trend och Ukrainians.
Petter kunde några till.

Fan va jag saknar vinyl
Repig vinyl
Singlar

Dom där singlarna som var exlosioner, det finns inte längre
En MP3 kan aldrig explodera
Du kan inte packa upp den och ivrigt lägga den på skivspelaren och bara typ dö för det är så bra

Nu ska jag gå på föräldragrupp. Förra gången jag gick var det 1993. Det är länge sen.
Vi gick på Sorgenfris Vårdcentral.

Jag köpte en Reeperbahnsingel en av dom dagarna. Och den va så bra så bra. Lycklig heter den, jag har den kvar.

Jag har massor med pengar, jag är rik jag är rik jag är kusligt rik jag är lycklig, så går den dikten av Olle Ljungström.

Över och ut.

4 kommentarer:

Wolfie sa...

Hejsan!
Jag hittade din blogg när jag testade funktionen nästa blogg, jag kan nog hålla med dig om att jag också saknar det där ljudet från vinylen, det digitala ljudet känns ofta lite "dött"
Jag passar på att önska dig en trevlig dag där uppe i Hälsingland, samtidigt lägger jag till dig i bloggar jag tänker följa i fortsättningen.

Konungen sa...

Hej va kul
Jag gör det samma med din, gillar konceptet att ha en låt med varje dag!

Ann Marie sa...

Hej.
Jag heter Ann Marie och hör liksom ihop med Wolfie här ovanför, jag såg att han lagt till dig så det gör jag också om du inte har något emot det.
Hälsingland, ja vi båda härstammar också från norrland men numera finns vi i sydvästra delen av landet.
Jag önskar dig en härlig dag i den vackra hälsingebygden.

Jenny sa...

Jag saknade vinylen så mkt att det resulterade i inköp av spelare. Njuter nu av påsar med "riktiga" skivor från Dirty Records på Andra Långgatan i Gbg :). /Jenny