torsdag, februari 17, 2011

Tattare

Eller resande som det heter
Jag njuter av SJ, eller Statlische Juckenbajser, som det stavas på riktigt.
Hoppa på i Bollnäs, redan då 22 min sen, sen började karusellen.
Stopp i Ockelbo, utanför gävle, utanför uppsala, utanför arlanda, på arlanda, på karlberg.
Hann springandes med bytet ner till skånetåget
På detta tåg har vi inga toaletter

SJ
En öppen fråga
Jobbar ni på att konka er själva
Era priser gör att det är billigare för mig att a: ta körkort o b: köpa en bentley o köra ner
Hur tänker ni då?
Jag vill kunna pinka på tåget då resan tar fem timmar

Jag vill inte lida skatdöden

När jag var en liten pilt stannade tåget överallt, det fanns inget x-2000, men tågen var i tid
Va e detta för skämt
Jag har inget snus kvar, tänkte jag skulle köpa snus i stokkolm då jag hade EN TIMME mellan tågen det sket sig
Nu vet jag inte var vi är men vi står stilla.
Är det så att alla som lyckades fly östtyskland och hade vart med i STASI har f´ått jobb hos er

Tänk om alla som åker i detta tåg, sex vagnar, måste kissa, va gör ni då?

O hej petter, vi ses typ imorgon

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heja och jag håller med! SJ håller på att ta död på mig. Har varit på en "snabbvisit" till Örebro, men timmarna på tåget eller i väntan på känns som oändliga. Åkte 6.49 och skulle ha varit hemma kl 20, men var inte hemma förrän strax före 22. Värst var sista bytet i Gävle som sket sig helt. På tåget ropades ut att ersättningstaxi skulle gå kl 19.40 och exakt vart den skulle gå ifrån. Kl. 20.30 anlände den buss som av SJ hade bokats kl 19.40, dvs bussbolaget hade fått bokningen den tiden. Vad tror SJ egentligen? Tror de att de kan sumpa alla tidtabeller men att bussbolag ska ha bussar stående på stationer utifallatt? Det var ju faktiskt en teknisk omöjlighet att bussen skulle avgå samma tid som chauffören fick bud om körningen. Suck! Men vad säger du, ska jag skylla på alliansen? Jag skulle så gärna vilja att det var någons fel, men inte mitt eget förstås! Men väldigt trevliga medresenärer i alla fall som det nästan är synd att det är så väldigt tillfälliga bekantskaper.
Konstigt ställa att spy galla på, alltså i en annans blogg men så vart det. Ska försöka släppa detta nu, usch!
K

Anonym sa...

Ja, tänk när vi åkte från Växjö, bytte i Emmaboda och steg av i Vissefjärda, på den smala perrongen och där stod en gul bil och väntade på oss. Tack för besöket! E