måndag, oktober 19, 2009

JohanniBannis musikskola



Ja ha

Lite planlöst surfande på tuben och jag hittade En Valsmelodi, med Imperiet?!?!!?

Det visste jag inte.
Inte så där enormt bra.
MEn jag är i Ferlinmood nu när det är höst.

O jag gillar att han funderar på rimmen i fiol den gode Nils.
Rimmandets konst var ett av problemen i Orwells 1984. Hur rimma på nyspråk. Engelska är för övrigt ett språk med få rim.

Orwells 1984 är en av dom bästa böcker jag läst, återkommer ofta tilld et. Att jag bara liksom tänker så.

Den är så bra.

1 kommentar:

double plus bem sa...

1984 är typ den bästa boken forever.

Titt som tätt kan man se paraleller mellan vår värld och Orwells dystopi. Hur orden urholkas sitt värde. Usama bin Laden som den evige fienden Goldstein (som man aldrig kommer åt men som är jättefarlig). Maktutövningen som utövas på grund av nämnda hot. Man bör läsa om den boken lite då och då.