fredag, oktober 09, 2009

Jag talar till nationen

Hej undersåtar
Det är fredag och jag är i en kö av telefoner.

I egenskap av statsminister för en dag inför jag idag följande:
Förbud mot allianser

Fri entré på ALLA museer. Särskilt Medelhavsmuseet

Alla företag ska avprivatiseras.

Reklam i tevi kommer att förbjudas from nu. Det kommer att förekomma avbrott i programmen för att folks ka kunna puinka o sköta sin farm på FB, men det ska bara bilder på kattungar då o ingen reklam

Tågen skall alltid gå och komma i tid

Den nya nationalsången är sedan i morse Hål i Strumpan med Västerbrokören

Jag förbjuder även att folk tjänar mer än 40 papp i månaden och jag ska öka förmögenhetsskatten

Straffskatt på att bo i överklassområden, är du så dum att du betalat 20 millar för en villa i Djursholm kan du gott betala ännu mer i olika skatter.

Sverige är numera överstatligt och kommunerna är självbestämmande men med förnuft.

4 kommentarer:

Tim Huhtala sa...

Äntligen!!!!

Anonym sa...

Men om du blir erbjuden 40 000 då?

Anonym sa...

Halleluja praise the konung!

Konungen sa...

jag kan stanna vid 39 i månan, det räcker gott det