fredag, juli 03, 2009

INTERNATIONELLA MIMDAGEN

Idag mimar jag bara.
ag är influerad av det belgiska mimlandslaget

En gång, förr i tiden, skulle jag och Joacim gå på La Caronne i Malmö, dom hade klubb där o det var hippa arty farty-bajsnödiga människor på plats. Såna som vi och, tro det eller ej, ännu mer pretto än vad vi klarade att vara.
Det var trip hop och ångest. I backspegelen var det ganska patetiskt.
Men man hoppades väl på att träffa kärleken eller hitta gratis sprit, så man gick dit
En armé av intellektuella som samlades i den gamla porrbion.
Logiskt
Det var sällan vi lämnade Möllevången, dett avar ända nere på trinagelen, men vad gör man inte för kärlek och alkohol

Iallafall. Kön var längre än vanligt o vi pallade inte köa så vi gick fram o krävde att få komma in, detta för vårt stora kändisskap, detta funkade ju inte den gången heller

Plötsligt kommer jag på det
MIM

Vi kräver att få komma in sa jag jag företräder det belgiska homosexuella mim-landslaget och detta är Jochen struttenberger, mimen sie bitte sade jag till joacim som mimade
Vakten mumlade nåt om psykakuten men släppte faktiskt in oss

Därför mimar jag idag. Som en hyllning tilld enna kväll.

Var det då värt det undrar du? Var det kul på La Caronne?
Nej, dyr äcklig alkohol och dagen efter var tung.

Jag hatar La Corunne

Inga kommentarer: