lördag, juli 25, 2009

Anthoni Romanian

Dagens paprika som får vara med i maten
Bjussar på receptet på kotlett a la tjurig unge som inte vill äta

Denna rätt kom jag på när jag bodde på Mäster Danielsgatan i Malme
Länge sen

Fläskkotletter brukade kosta typ 25 spänn kilot o jag var fattig
Tua ville inte alltid äta om det inte fanns sås
Så blev det så här

Fräs vitlök o lök o lite paprika sakta i smör med kummin och fänkål
Stek på kotletterna i samma panna. Spar disk
Salta peppra ta lite timjan om du vill. Släng på en trea grädde
Servera med jasminris

Köttet blir lite segt, men det är förvånansvärt gott

Nödmat på den tiden
Numera nästan lyxmat så dyrt som det blitt med fläskkotletter
Funker utsökt med grishals oxå

Snart ska jag nattvandra. Är lite kluven inför själva vandrandet.
Men gör man nån nytta är jag nöjd
O nog hade vi gått o kollat på kevin iallafall (NOT!!!)

På måndag är man åter i grottekvarnen och bloggen kommer åter att vara bitter och misantropisk

1 kommentar:

M sa...

Du ska vara glad och tacksam att du haft semester..
Solen har visst bara lyst här uppe i Tornedalen hörde jag ryktas