söndag, maj 25, 2008

Ungefär så här är det

Sverige skickade Perelle, fasan från Hovmantorp.
Det gick ganska dåligt, varför frågar man sig?
Jag har som vanligt alla svaren

Dels är Perelli skitkass, en dansdandssångerska kategori C. Jag menar Paula Pennsäter är tuffare än Perelli. Vi lever i ett land där folk inte förstår ironi, därför fattar ingen att Perelli egentligen är en spexare från Chalmers.

Schlagern bygger mycket på en tuff show. Att då fota sin inledning i svartvitt så att man ser ut som monstret i den utmärkta filmatiseringen av Kings The Tommyknockers funkar inte.

Men säger du: Sverige är ju alltid favoriter. Ja o Pol Pot var en bra kille.
sverige är INTE favoriter. Vi är ett godtroget folk som läser Anders Pungstedts krönikor i Expressen. Han sitter i hotellbarer runt om i världen aspackad o frågar
HOW DO YOU DO IS SWEDEN GOOD. VI LOVE THE CAROLA AND THE CHARLOTTE. DO YOU

För att bli av med honom svarar man enklast ja på en dylik fråga.

Sen skriver han och hans fyllekompisar artiklar som är påhittade.
Vi tror på detta.
Jag menar inte ens svenska folket ville skicka dit Perelli, Skammen från småland.
Vi ville de facto skicka Sanna Nielsen, White Trashprinsessan från Bromölla, det hade inte gått bättre.

Sen klagas det över öststaterna. Att dom skickar låtar som inte skrevs av Bobby Ljunggren på syra 1986 o sen glömdes bort o plockades fram i en form av skämt är ju kanske en bra strategi.
Jag menar sen östländerna började vara med har vi fått Sertab Ruslana och gårdagens Bosniska höna.
Lika starka låtar som Sandie Swhaw och France Gall var förr.

Sverige är ett skitland. Vi har skitsmak. Vi gillar dansband, träningsoveraller och husvagnar
Kanske dags att acceptera att INGET annat land gillar sån skit

Europa behöver, kräver och får kvalité

Se nu till att ta Perellis pass så vi blir av med henne, gärna hennes föräldrar och Nicola o ungarna med.

Jag har talat

Schlagern har blivit så bra. Christer Björkman är en tyrann. Avsätt hnom o skicka bara BWO o annat bra så kanske vi kan få nån poäng oxå

5 kommentarer:

Petter Malmberg sa...

Börjar du inte ta det här på lite för stort allvar?
(Redan 2 mikrogram allvar är nog i sammanhanget en överdos)

Anonym sa...

Du har såklart rätt i allt utom i slutklämmen där du spårar ur totalt.

Anonym sa...

Men charlotte har inga ytliga blodådror har jag ju sagt. Det är stort det serru.

Anonym sa...

På min ålders höst har till och med jag börjat intressera mig så smått för det här schlagerståhejet. Man gör vad man kan för att bli en Svensson. Det går väl sisådär, men man får väl streta på.

Anonym sa...

Det är ju totalt noll idé att ha åsikter om schlager i det här sammanhanget märker jag...