fredag, augusti 13, 2010

Gräv upp Palme

När det var val förr i tiden så fanns Palme.
Han var elak mot alla.
Palme bestämde
Sen fanns det en galen vithårig gubbe, han hette Bohman. Har fått en del punklåtar uppkallade efter sig.
VPK hade en gubbe med röd näsa som ofta var i Östtyskland. Werner. Han var fin.
Det fanns andra partier tror jag.
Fälldin hade Centern.
Per Ahlmark, sveriges störste galning hade Folkpartiet.
Miljöpartiet fanns inte
KDS hade ingen plats i riksdagen, detta ändrades då de ingick ett demokratifientligt valsamarbete med just centern och ärkedåren Alf Svensson fick sita o dra in skattepengar.

Det var enklare då.

I morse såg jag moderater och sossar bråka om vilka som var mest arbetarvänliga.
En blind kan se att moderaterna inte är så vänliga alls.

Men att se sossarna driiiimtiiim inför årets val är inte så kul. Baylan o Sahlin. Östros. Bodström.
Nej dom borde göra som i Seven Days o åka bakåt i tiden o hämta hit Palme.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Moderaterna beskattar pensionärerna lite mer för att det på så sätt skall bli lönsamt att arbeta. Vi lever i märkliga tider... Bara i tider som denna kan moderaterna säga att de är ett arbetarparti å koma undan med det..

Sahlin är enorm retoriker, dock är hon inte bra som ledare för sossarna.. Det behövs en ny kraft.. Jag litar inte på väljarna, tror de väljer av fel anledning.. kalla mig synisk, men så är det..
/Sune

eskil sa...

Det är ju tyvärr så att valet i år blir mellan pest och kolera och för mig blir det nog ändå pesten Ohly