tisdag, februari 02, 2010

Min vision

Jag har ledsnat på alla nyheter. Det är bara elände.
Jag vill att från och med idag så är Olle Ljungström hynetsankare på ALLA kanaler och han sjunger ut nyheterna.
Det skall bara vara nyheter om kafferep på pensionärföreningens årsmöte.
Vädret, som bara skall vara sol och varmt, får vara med på ett hörn

A-ekonomi förbjuds enligt svea rikes lag.
Det monetära samhället känns passé

Istället för stela ekonomigubbar kan tevin visa repriser av typ Carpoolers eller Klovn.

För så är det
Jag vill inte vara med mer.

Ge mig nyheter om blommor.
Det är viktigare
O varmare.

6 kommentarer:

Svärmor igen sa...

Här får du en riktigt bra nyhet:
Olsson katt i Flurkmark har fått åtta kattungar. Allt gick bra och kattmamman är redan på benen.

Så stod det faktiskt en gång i "Norran" enl min gube.

Såna nyheter vill vi har mera av.

eskil sa...

det du efterlyser är p4 Kristianstad, som idag glädjestrålande meddelar att vi ska 24 timmars snöoväder, ja, tack, blommor, men de ligger eller står de?, där och väntar, väl skyddade av de luftiga snön

eskil sa...

men tänk om OL plötsligt en dag med sin väna stämma sjunger det har skälvt i Haiti

eskil sa...

Kristianstadsbladet förmedlar en underbar nyhet, under Osby, naturligtvis: förbannad älg sparkade sönder bil

eskil sa...

så gott som molnfri himmel, starkt solinfall, som värmer, bara några minus, dagsmeja. Det kommer snart till de arktiska delarna också och sedan springer ni ifrån

Anonym sa...

det skvalar från taket, snart rutschar snön, akta huvudet! backen från Svensköp o Maa är ett vattenfall; There is hope!