fredag, februari 05, 2010

Från Abisko till san Fransisco

Maj Britt Ask söker en karlslusk i denna geniala bit från 60-talet.
Det här är en fin bit.
En hälsning från den tiden då jukeboxar fanns på vartenda café
Då eternit var modernt.
Lite som Edsbyn faktiskt, fast detta var i verkligheten för 45 år sen.
Men ändå lika.

Låten hittade jag hos Linns kusin Sebastian. Han spelar i ett rokkabillyband som är ganska känt
Jag ska se dom nån gång
Om jag vågar.
Raggare är ju raggare
Men om man känner Sebastian kanske man klarar sig.

Det är fredag i provinsen och i helgen kommer ett styck tonåring
Jag skall efter telefontiden rusa till ICA och handla krukor så jag kan plantera om kristers chili.
Det är lite mysigt

Man kan ana flamingons huvud under all snö, det innebär attd et är typ en meter snö iträdisen.

Jag blir trött på detta kalla landskap.

1 kommentar:

eskil sa...

tänk då på hur den subtropiska fågeln ska känna sig. En liten uppmuntran från André Gide ur Pastoralsymfonin: "Hur ofta har jag inte stått i förundran inför snösmältningen: det verkar som om snötäcket nöttes underifrån, medan dess yta ingenting röjer ... Man tror att den fortfarande är tjock, när den redan börjar ge vika och plötsligt fläckvis låter livet återta sitt välde. "