onsdag, december 09, 2009

Lucka 9!

Jan Arnald hyllade min mammas bok. Det är förvisso trevligt, o det är ju en bra bok.
Men för mig är Jan Arnald Arne Dahl, författaren till dekalogen om A-gruppen.
De bästa svenska deckare osm skrivits. Ja va fan, de bästa deckarna ever, inte bara i sverige

Min första upplevelse av Arne Dahl var boken Europa Blues som jag köpte på en loppis i Tollarp för tre spänn.
Jag hade sneglat länge på böckerna om A-gruppen men förkastat dem som dravel.

Så fel man kan ha, inte ofta när det gäller mig, men även solen har fläckar

Politiska deckare med intriger som är otroligt skickliga och ett enormt litteraturintresse.

Läs en Arne Dahl idag.
Läs honom alla dar.

Jag dyrkar Arne Dahl

Europa Blues finns här
o det ger en koppling till VBK
Horder av grinande järvar närmade sig.

3 kommentarer:

snowflake sa...

Vem är din mamma?

Anonym sa...

lena malmberg heter hon, en avhandling om bruno k öijer o frostenson o andra
ellerströms förlag 2000
/jag

Annelie sa...

Och 2010 börjar Filmlance producera Arne Dahl-TVserien, efter 5 Arne Dahl böcker...