onsdag, december 30, 2009

THE LISTA

En lista över året som gått, i stort som i smått

Årets låt: Jag skrattar idag med Ison och Fille. Det är en tydlig markering av alliansen att detta inte blev årets största hit. Så bra.

Årets läsning: www.buttertarordet.blogspot.com brukar jag läsa. Annars var det ett segt år rent litterärt

Årets teviprogram: Schlagern, alltid schlagern.

Årets teviupplevelse:
Klovn
Shameless båda dessa på TV4-Komedi.
Samt vinnaren Carpoolers. Kanske roligaste serien ever

Årets förening: Förening Åke Pettersson i Tranås. Mkt udda

Årets blomma: Rudbeckia

Årets besök: Inte många som ville besöka oss. Men långväga gäster som Hempa o Ylva o Trampe var stort. o kul

Årets konsert: Västerbrokören i ljusdal. Då var livet större än stort

Årets grej: Vi fick Västerbrokörens första skiva i present av Micke i VBK. det var så magiskt stort

Årets coverbandskonsert: Synthjugoslaverna på Rest Bari på augistenborgs Torg där jag var med min bror. Dom körde Paris Hilton-låtar.

Årets svineri: Alliansen o hur dom behandlar sjuka. alliansen i stort faktiskt.

Årets pisselort: Altanen föll i bitar på grund av all jevvla snö

Årets Jansson: Määääään va go jansson vi fick på ålderdomshemmet

Årets katter: Bemmie o Trampe o inte minst Obelix som skadade benet men visade att gammal är äldst

Årets inhägnad: Umni bygge staket runt hela tomten så Obelix kunde få vara ute under sin rehabilitering.

Årets fikare: Per Olov Olars. Med kaffe o doppa i blick han åker runt vårt land

Årets Jag Mötte Lassie. Anna Lena Lodenius i mitt kök. Tungt. O Pekka Heino käkade frulle på vårt hotell.

Årets gudstjej: Tua har konfirmerat sig

Årets mat: Mkt. Men Serranofyllda kyllingfiléer med sås. Det ska jag äta idag.

Årets efterrätt: Blåbärscheesecake

Årets glada grej: Vi hittade mkt kantareller

Årets snyggaste: Vårt tevirum efter renoveringen

Årets sångerska: Umni för si tolkning av Sandras Maria Magdalena

Årets bra sak Maud Olofsson gjort: Nej

Årets märkligaste ställe att vara på: Hassela. Skumt var bara förnamnet. Alla hade banjo o säreget utseende.

Årets ölkorv: anna Söderbloms Bierbanger. Inte är det gott, men namnet.

Årets; Jag fick träffa en kändis o blev nervös: Stina Berge i Ljusdal. Alltså stina fick varken träffa kändisar eller vara nervös, det var ju jag.

Årets mest oranga ansikte: Björn Ranelid

Årets fiasko: MFF

Årets roligaste: Ljusdal, Humla Festival. Så himla kul där va.

Årets vi gick visst lite vilse. Linn o jag i jakten efter konsertlokal i Delsbo. Vi var nån km fel i ösregnet.

Hoppas på inför nästa år: Mindre snö. Mindre allians. Dags att rösta rätt denna gången kanske, kretier där

Inga kommentarer: