fredag, juni 05, 2015

Att komma hem

Igår var jag på resa.
Till Hudiksvall.
En heldag med min minsta bästaste fina kompis Linnea inkluderat kaffedrickning, onyanserat hat och allt fint som behövs för att jag ska orka leva.

Kom hem halv elva, det är SENT för mig, hade med litium till hudik och satt o pillra med det på stationen med dom andra typ pundarna haha. Men det gick bra
Hela dagen var så lugn och helt utan skräck och ångest.

Men jag börjar om. Jag kom hem till Edsbyn halv elva på kvällen. Skyddslös, dvs utan telefon och musik. Jag gick hem från Edsbyverkens Kontor, det är en bit. Kylan var elak men jag kände en doft av sommar och jag kände mig liksom fri.

Jag kom hem till det som är mitt liv, ett tomt hus förutom två arga katter. Jag börjar sakta komma till ro med det. Jag jobbar på det och det är stort det, det går framåt.
Att kunna åka tåg. Bara det liksom.

Avslutar med att citera årets låt. Förlorarnas bar med BÄDDAT FÖR TRUBBEL

Jag har förlorat varenda strid jag har haft
Jag har ångrat varenda ord jag har sagt
Alla spöken från igår står och sär va va det vi sa
Ikväll är jag kung på förlorarnas bar

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken skön dag du haft! Sådana dagar när man känner att man får mer energi och livslusta är underbart för själen och känslan kan vara ett tag också. Om man hade sådana dagar hela tiden hade ångesten och oron dämpats.

Konungen sa...

det va en fin dag
Många dagar är fina, men det finns en risk man glömmer det för dom är svåra också