måndag, maj 18, 2015

Måndag

Jag lär mig varje dag. Tack vare en nyfunnen nära vän får jag svar på de frågor jag har. Det är märkligt att äntligen få svar.

Litium tar bort skoven av det bipolära. Det tar inte bort tex en önskan att dö. Det är dumt, det borde ta bort allt.
Men det är en början att slippa det där helvetet hur kul det än nu är. Sen att all sorg plötsligt blir så tydlig, det får jag ta.

Jag känner mig lurad av livet. Jag är arg. Arg på allt från ja allt och inget, jag är arg för att jag sitter här och mår som jag mår.
O ring inte psyk nu, det här måste jag ju klura på och varför inte just idag. en bra dag.

Vaknade tidigt efter en bra natt.
Mailade linnea och undrade lite saker, fick bra svar.
Drog till erik och vi handlade petunior, kryddor och potatis som vi sedan sådde.

Värste svennegrejen ju

Lagat god mat och varit i tre affärer. Det är jobbigt att besöka såna. Men jag gör det.

Nu ska jag bara vila och ta det lugnt så jag inte går igång. Macka och medicin klockan åtta.
Lägga mig halv tio.
Sova

Jag ska INTE sortera alla böcker tolv gånger, jag ska INTE köpa fem antivirusprogram online, jag ska INTE köpa böcker, fröer tegelstenar o allt annat som finns.
Jag ska inte glömma att sova, eller mer strunta i det för att kaffet är som godast vid midnatt.
Jag ska vara vanlig, men ändå närvarande. en kille som sover med sin dotters kudde, eller gubbe dåra, för att han saknar henne så
En johannes som är rädd och ibland känner som innan, att han vill dö, men nu vet att han inte ska det.
Bara leva, det får va hur svårt det vill.
Det är liksom nu det börjar. sjukhuset var mest för att undvika döden, o det är ju bra. Det är välan deras jobb att låsa in så folk inte begår självmord. Sen kan man kanske göra det på ett trevligare sätt kanske. Jag vet inte.


Daniel Johnston sjunger finast om det. Han är bipolär o bäst

2 kommentarer:

ocool sa...

Du skriver som en gud min vän. Skriv för dig själv och skriv för alla oss andra. Vi är alla bipolära. Det är bara djupet på dalarna och höjden på topparna som skiljer. Du har så mycket liv i dig mannen. Med ett liv och två underbara döttrar. Diamanter gånger tre. Vi lever vidare så får vi se. Visst gör vi det? Eller hur?

/Ake

Konungen sa...

vi lever vidare kamrat hur tufft det än är ibland

Jag måsre lära mig mer om denna sjukdom
Jag har ungarna, det blir bra

O jag skriver mkt, en del kommer här, annat kommer kanske nån annanstans