söndag, juni 03, 2012

tredje juni 2012

Yoko Ono OCH Hilary Clinton is in Sweden

Det får mig att tänka på när jag var i Roskilde 1991
Förvisso var det ca noll amerikanske konstnärer som varit gifta med John lennon där.
Om Hilary Clinton var på plats så missade jag henne.

Men jag minns att det regnade nåt så överjävligt så att man bara ville dö. eller inte dö, åka hem.

Vi hade handlat det som handlas skulle i Köpenhamn och tältet vi vi upp hyfsat bra i skyfallet.
kollade på Union Carbide och frös
Bemmy var med, han drack öl, jag drack öl.
Vi frös
Vi rös
På fredan kolla vi Debbie Harry Iggy Pop och Sisters Of Mercy
Det var så jevvla kallt
Bajskorvar flöt på riktigt omkring på campingområdet

På lördan åkte vi hem igen
Ett helt år hade jag längtat
Ett helt år av väntan, av planering
Så kan det gå

3 kommentarer:

Unknown sa...

Tänk om vi träffats där -88 eller -89. Hade ju varit skitkul. -91 hade jag gett upp för länge sen. Jag är för bekväm för flytande bajskorvar och kyla. Med tilltagande ålder kan jag också erkänna att jag är för fåfäng för att gå omkring med ostyrigt hår och lukta illa.
Bra skrivet som vanligt - när kommer din bok?

Konungen sa...

det blir nog ingen bok, jag har inget tålamod

Ulla-Marie sa...

Inte ens Debbie Harry kan motivera flytande bajskorvar.