onsdag, juni 06, 2012

Svenska flaggans dag

Japp, numera tom nationaldagen!!!
Stort ju
Eller inte
Jag minns att när jag var en liten pilt 1978 då var det en dag som alla andra. även om skolfröken försökte med nationalsång och blommor, men dte gick så där
1983 nationaldagsblev den och 2005 blev dagen röd

För mig är Svenska Flaggans Dag en liten poplåt med Traste Lindéns Kvintett. Traste från Malvik Alfta
Det är en bra låt från en bra skiva
Dom spelade i kristianstad och folk var drängfulla och slog och alla vrålade låttexten

Att fira nationaldag kan kanske vara på sin plats, om man nu vill. Jag vet inte riktigt va Sverige ska fira, vi har haft det bra typ alltid, det finns liksom inget krigsslut att fira, det finns ingen intressant regeringsform, särskilt inte om man tänker på att den form vi firar inte gällt sedan 70talet

Trams, men kul o va ledig.
Kanske. Jag är hellre ledig åttonde mars!

Men det är svenska flaggans dag och den enda som sjunger det är jag

Inga kommentarer: