onsdag, mars 24, 2010

En tanke

Om man vinner en miljon kronor då blir man ju glad
Om man växlar in denna mille i 100000 tior då måste man ju känna sig kungligt rik
Man kan bada i pengarna

Men tänk om det blev krig i ens land och man var tvungen att fly, smuggla ut stålet
Ska man ta 100000 tior och stoppa upp där solen aldrig skiner?
Kan man gå då?

Ja sånt tål att funderas på

Jag tänker dock inte testa påd etta i hememt, jag har inte 100000 tior.
Jag har inte en endaste tia idag
Detta för att jag är pank

Hur hade du gjort?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tjo!

En spade måste man väl få tag på fast det är krig? Å en eller två plastpåsar? Sen skulle ja gräva ner slantarna på ett djävulusiskt bra gömställe.....

Sen kan man leva livet när kriget är slut =)

Konungen sa...

Aha. Smart. Men tänk dig typ 30-åriga kriget då?

Lehto sa...

Jag hade investerat i Carl Bildts aktiefonder, jag har hört att de ger bra utdelning i oroliga tider.