tisdag, juni 17, 2008

Tisdag




I morse när jag dök upp från källaren för att dricka mitt kaffe stod Viveca och väntade på mig utanför mitt tjänstemannarum. Du har besök sade hon, något panikslagen rusade jag in på rummet och där stod inte en enda knarkare men väl en låda plantor. Timjan o Oregano, tobak o nåt blått o tre svarta stockrosor. Dessutom nåt vi inte vet vad det är. Efter Jubbet planterade jag ut det. Härlet
Viveca är bäst.
Mkt hennes skuld att jag flyttade hit, eller ja hon spelar roll eftersom hon guidade mig i Voxnabrukstrakten efter intervjun då för mer än två år sen

Vi håller på att städa ur lägisen, Ett år o tio månader sen jag dök upp där med min ryggsäck och ett paket fröer, fröer som har blivit fina hemma hos Micke på Beroendemottagningen, kanadensisk akleja. Nu är jag myggbiten o husägare. Fan va här är myggor, för nära ån o reningsverket.

Man kan sitta på altanen och skratta åt Freud och Nietsche o bara vara glad.
Det är bra
Imorgon går Umos på semester, jag är lite sur på henne för det.
Men leve henne ändå

O leve alliansen, nu kan dom läsa denna blog o alla mina mail o ta bort min sjukpenninh om jag hade haft nån
Fy på er. Fy på dig Federley, fy på dig moderat

8 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg Hälsinglandskarta i bakgrunden!

Men tobak? Sånt har vi väl slutat med?

Anonym sa...

Och i morgon är en annan dag, för det är idag. Kl 12 bär det av. Till mamma eller nåt.

Anonym sa...

Ja du har smester
JAG VET DET

Anonym sa...

Inte samma sorts tobak
Man kan tyvärr inte röka denna

Anonym sa...

Tillhör Jonte de icke rökande nuförtiden?

Anonym sa...

Japp
Fem månader som rökfri

Anonym sa...

Fem stolta månader! Och jag har avverkat lite mer än fyra själv. Grattis till oss!

Ner med regeringen! (Detta skrev jag av bara farten.)

Anonym sa...

Shit pommes frites vad jag har dålig koll. Sicken tur att Myndigheterna får läsa mejl, så kanske de kan hålla sig bättre informerade om sånt de behöver veta. Typ.