onsdag, juni 04, 2008

Drömmar om rosor och eld



Ok jag vet att intresseklubben ivrigt antecknar nu. men det är min blog o jag skiter väl i om du inte bryr dig.

Huset närmar sig. Planen är som följer:

Gräva en rund skakig rabatt, där ska jag slänga i det som jag har sått i år. Litta aklejor, sju sorter, litta digitalisar, lite annat, men inte så mycket. Har mest sått paprikor ju. Hur man nu ska kunna flytat en chili som är två meter bred. Men det blir bra det.
Allt detta ska i landet, sen smäller jag på med ringblommor, två snygga sorter har jag. Kanske gör jag en äng för att hylla JP den skäggige krigaren, men det får jag se

Under sommaren ska jag sen så massa perenner och slänga in dom ocks. Under sommaren ska ljuset studeras. Tankar ska funderas. Livet skall startas, trädgårdslivet: Det är tufft att odla endast fjabbar säger annat.

Ingången till huset som ser ut som ett utedass skall jag gömma i klockrankor tror jag, om jag hinner det, tiden går. Det är ganska dumt, borde flyttat in i mitten av maj istället. Ja ja

Kyssar o kel Darryl Er Arbetargosse

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, när går flyttlasset egentligen? Det blir nog en himla bra trädgård med tiden. Håll reda på vilken växtzon den ligger i bara.

Sen får man väl inte glömma fåglarna heller. Nollställning i tomtkryss. Spännande saker.

Konungen sa...

Zon sex!
En vecka
Ja satan nu ska det kryssas
Nu ska maten lagas